12 жовтня 2018 р.

Конспект бінарного уроку


Тема: ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ – ВИПАДКОВІСТЬ ЧИ ЗАКОНОМІРНІСТЬ; ВІДКРИТТЯ НОВОГО СВІТУ ЧИ ЗУСТРІЧ ЦИВІЛІЗАЦІЙ
Мета:  Узагальнити, систематизувати, поглибити і розширити  знання учнів з теми: «Великі географічні відкриття»; Ознайомити учнів з додатковими відомостями про великих мандрівників; Розвивати творчі здібності учнів та навички самостійної дослідницької роботи. Розвивати вміння аналізувати й узагальнювати матеріал та спілкуватися з аудиторією. Розвивати пізнавальну діяльність учнів, продовжувати формувати вміння і навички  працювати з додатковою літературою і висловлювати свої думки. Розвивати вміння застосовувати знання на практиці, творчо мислити, працювати в команді.

Обладнання:
Тип уроку: узагальнення і систематизації знань
Стуктура уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вчитель історії (під музичний супровід)
Ввечері останнього дня липня в Палос прибула кавалькада, яку рідко бачили тутешні моряки і торговці.
З наближенням дня відплиття ескадри сум і печаль опустилися на Палос. Погані передчуття мучили тих, чиї чоловіки, сини, батьки відправлялись у далеку путь. Ті ж родини, кого минула ця доля, співчували відпливаючим, із найкращих міркувань переказували циркулюючі по місту чутки, всі, як одні, провіщали загибель відважним мандрівникам.
Він подолав інтриги, зраду, заздрість людей. Випробування ж моря його не страшили…
Відкритий океан лякав його моряків – адже так далеко вони ще не плавали. Декілька тижнів продовжувалася їх подорож по невідомому океану. Йому ледве вдавалося стримувати бунт, який назрівав…
І ось, ця довгоочікувана мить – з корабля Санта Марія прокричали: Земля! Я бачу Землю».
Ось він ступає на Нову Землю, його надії та сподівання виправдалися.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вчитель географії :
Гей нові Колумби й Магеллани
Напнемо вітрила наших мрій.
Кличуть нас у мандри океани.
Бухту спокою облизує прибій.
Хто сказав, що все уже відкрито?
Нащо ж ви народжені тоді ?
Як нам помістити у корито
Наші сподівання молоді.
Вчитель історії:
Мабуть, ви вже зрозуміли, що тема уроку буде Великі географічні відкриття.
«Дешифровщик»
За допомогою зашифрованого послання визначається назва команди

1
2
3
4
5
6
7
8
A.     
А
Б
В
Г
Д
Е
Є
Ж
B.      
З
И
І
Ї
Й
К
Л
М
C.      
Н
О
П
р
С
Т
У
Ф
D.     
Х
Ц
Ч
Ш 
Щ
Ь
Ю
Я
Для 1 команди
С1, В3, С1, D6, D8
Для 2 команди
C3, В3, С1, С6, А1.
Для 3 команди
С5, А1,  С1, С6, А1 ___ В2, А1, С4, В3, D8.
ІV. Повторення й аналіз основних фактів, подій, явищ
1.     Причини та передумови Великих географічних відкриттів
Презентація
За допомогою ілюстрацій спробуйте визначити про яку саме причину, передумову ВГВ йде мова

2.     Великі подорожі, великі мандрівники
На картках записано короткі біографічні відомості про першовідкривачів та мандрівників
Завдання для команд
1.     Визначити про кого йде мова Історик
2.     Позначити на карті відкриті ним географічні об’єкти (географ)
Ці люди залишили значний слід в історії людства. Про них нам відомо чимало, проте деякі факти їх біографії залишаються маловідомими та до кінця нез’ясованими. Ви отримали завдання, на які мали знайти відповіді. Чи вдалося  це вам ми зараз і з’ясуємо.
3.     Для всезнайок  історик
Мультимедійна презентація
Завдання для цього конкурсу роздаються як випереджальне завдання
4.     Південна Америка географ
Як релаксація презентація Наташі
5.     Мезоамериканські цивілізації
Вчитель історії
Відкриті землі не були  пусткою, вони були заселені різними племенами із своєрідною і неповторною культурою
Кожна команда обирає для себе з 3 купок літери
Завдання
Приклеїти їх та скласти слово
Ацтеки
Майя
Інки
Створення колажу
Із запропонованих ілюстрації, вирізок виберіть лише ті, що стосуються вашої цивілізації. Створіть колаж та представте результати своєї діяльності
6.     Наслідки Великих географічних відкриттів
Робота в групах
Або Доміно
VI. Узагальненння та систематизація знань.
 Дискусія "Я так думаю"
VII. Підведення підсумків уроку. Рефлексія.
VIIІ. Домашнє завдання